O Nas
Harmonia to miejsce, gdzie ruch i zwiększanie sprawności fizycznej stanowią zaledwie początek. Pretekst do zaproponowania Ci niezwykłej i fascynującej przygody. Jest nią podróż do siebie. By siebie poznać i by się siebie ponownie nauczyć. Umożliwią Ci to Lekcje Świadomości Siebie. To lekcje ruchu, który rozwija i doskonali ciało. Ale przede wszystkim umożliwia wgląd we własne emocje, przeżycia i potrzeby. Ponieważ są zapisane w Twoim ciele. Ruch zaledwie je wyzwala. Sprawia, że możesz je odkryć i zobaczyć w „świetle dziennym”. I zrozumieć co?… dlaczego?… jak?… po co?… By uzyskać drogowskaz – jak pomóc samemu sobie. Zrozumieć, że kolano, czy plecy nie muszą boleć, ciało nie musi się starzeć, a marzenia nie muszą się kurczyć… Że ogień i pasje nadal w Tobie istnieją. Może tylko pogubiłeś się. Ale w Twoim ciele są drogowskazy, jest mapa, droga. Lekcje Świadomości Siebie pomogą Ci je odnaleźć. I zabiorą Cię w najpiękniejszą podróż. Drogą rozwoju. Do Siebie.
Obok Lekcji Świadomości Siebie zapraszamy na zajęcia taneczne, które nauczą Cię poruszać się w rytm muzyki. Rozwiną Twoją grację, wdzięk i elegancję poruszania się. Umożliwią odczucie zabawy, radości i beztroski. W tańcu – odreagujesz stres i miło spędzisz czas.
Harmonya Feldenkrais dla Dzieci jest projektem angażującym jedną z najbardziej nieinwazyjnych i przyjaznych człowiekowi metod budzenia sprawczości neurologicznej, motorycznej i sensorycznej ciała, jaką jest Metoda Feldenkraisa do pomocy tym spośród dzieci, które zostały pozbawione szansy poczucia się w swoim ciele jak w domu. Naszą misją jest wykorzystanie zdolności organizmu ludzkiego do nieustannego uczenia się dla dobra, radości i komfortu tych małych mistrzów przetrwania, zdejmując z ich drobnych barków brzemię zbędnego cierpienia i dając w ich dłonie narzędzie pomagania sobie.
Nasi ludzie
Zespół. To słowo najlepiej oddaje charakter ludzi realizujących ten projekt. Jesteśmy różni, ale połączył nas jeden cel: umożliwienie przeniknięcia Metody Feldenkraisa do świata rehabilitacji i być może rozpoczęcie badań nad terapeutycznym aspektem Metody. Na stronie reprezentuje nas Ewa Paszkowska – Demidowska – nauczyciel metody i Małgorzata Blotnicka – oligofrenopedagog. O pomoc poprosiliśmy Alana Questela, trenera Metody, bezpośredniego ucznia Moshe Feldenkraisa.
Ewa Paszkowska
- Demidowska
Filozof, Terapeuta Ruchowy, Nauczyciel
Metody Feldenkraisa
Ewa Paszkowska Demidowska
( studia filozoficzne UMCS w Lublinie , Gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna AWF- Katowice i czteroletni Kurs Metody Mosze Feldenkraisa w Szwecji)
Alan Questel
Trener i Nauczyciel Metody,
Uczeń Moshé Feldenkraisa
Alan S. Questel – nasz mentor i nauczyciel jest znany ze swojej przejrzystości, kreatywności z jaką realizuje swój styl nauczania. Poprzez głębokie zrozumienie, humor i łagodne, ludzkie podejście do nauki Metody, kreuje on sprzyjające warunki do przyswajania wiedzy.
Uczeń samego dr Feldenkraisa (Amherst 1983), Alan wykładał i nauczał w szpitalach, szkołach wyższych i w ramach programów szkoleń zawodowych Metody Feldenkraisa w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii, Europie, Japonii i Kanadzie, ucząc ludzi ze wszystkich środowisk.
Alan jest moim nauczycielem i mistrzem. Cały czas jest gdzieś w tle wszystkich moich dzialań. Wspiera mnie w mojej pracy z dziećmi i w moich próbach zrozumienia czym naprawdę jest metoda. Razem szukaliśmy odpowiedniej formuły dla tej strony. Poprosiłam go żeby dalej nam pomagał. Zgodził się i teraz jest z nami.”
Ewa Paszkowska – Demidowska
Uczył w Princeton University, S.U.N.Y. College w Purchase, New York Open Center, New Actors Workshop, NYC, Instytut Psychologii Transpersonalnej, Palo Alto, Kalifornia oraz w Shishu Bhavan Matki Teresy w Kalkucie w Indiach.
Będąc aktorem, zanim zainteresował się Metodą Feldenkraisa, Alan pracował i występował z Jerzym Grotowskim („Mój Obiad z Andre”) i Paulem Sillsem (Drugie Miasto, Chicago i Story Theatre). W 1986 r. Został asystentem trenera i uzyskał akredytację jako trener w 1994 r. Uczył w ponad 40 programach szkoleń zawodowych Metody Feldenkraisa na całym świecie.
Jednym z jego wielkich zainteresowań jest wprowadzanie kreatywności w czyn, wyrazem czego jest stworzeniem ram warsztatowych dla osób korzystających z Metody Feldenrkraisa. Alan postrzega Metodę Feldenkraisa jako środek do indywidualnego dojrzewania człowieka i dąży do uczynienia zeń znaczącego i konkretnego narzędzia dla swoich uczniów zarówno w programach szkoleniowych, jak i w praktyce bezpośredniej.
Alan kierował i współkierował programami w Bronxville w Nowym Jorku; Hrabstwie Marin i Sonoma w Kalifornii; Brisbane, Adelaide, Melbourne i Perth w Australii; Phoenix, Arizonie i Santa Fe, Nowym Meksyku. Obecnie Alan pełni funkcję Dyrektora ds edukacji w Malmö, Szwecja; Cali, Kolumbia i Santa Fe w Nowym Meksyku, gdzie sam mieszka.
* Certyfikat GCFP / T-Guild FELDENKRAIS © Trener i Nauczyciel Metody
Urszula Adamczyk
Prowadząca
nstruktorka zajęć tanecznych, opartych na muzyce latynoskiej. Pełna energii i optymizmu, wprowadza relaksującą atmosferę radości, pomagając rozwijać i budzic koordynację i kondycję u osób nie podejrzewających się o taneczne zamiłowania…